Myanmar deel 3

Al weer veel te lang voorbij gegaan dat ik mijn blog iets heb kunnen schrijven. Wel regelmatig Wifi gehad maar dat is dan zo traag dat ik geen zin krijg om wat te schrijven. Na Inlemeer zijn we naar Kalaw gegaan. Hier heb ik met Dirk-Jan (de reisleider) de trein gepakt. Dat was niet bepaald snel.

Daarna zijn we voor 3 hele dagen naar Mandalay gegaan waar we 3 dagen met excursies hebben gedaan. Erg leuk allemaal, vooral de tweede dag waar we 3 koningssteden net buiten Mandalay hebben bezocht. De laatste Asra (volgens mij uit mijn hoofd) zijn we met paard en wagen vervoerd. Veel oude pagodes en een uitkijktoren gezien. Ook de zandsteen boedhas hebben we zien worden gemaakt. Evenals de gegoten bronsen boedhas. Kortom zat om te zien daar.

Vandaag naar Moneywa gereden en onderweg weer van alles gezien.143 meter grote boedha en een klosster met ruim half miljoen boedhabeeldjes. Je weet niet wat je ziet. Lijkt wel een kermis daar. De kleuren zijn heel speciaal, Paars, rood, geel en daar tussen alle gouden en zandsteenkleurige boedhabeeldjes. Van klein tot groot.

Zit nu in een technische school wat te tikken op internet en zal er zo wel uit gegooit worden want volgens mij gaan de studenten naar huis.

Reacties

Reacties

Mark

Leuk om te lezen dat je het naar je zin heb. Ben een beetje jalours. Veel plezier nog.

Hans

Zo te lezen valt er veel moois te zien in Myanmar. Ik ben benieuwd of je ook nog wat meemaakt wat de democratisering en de komende verkiezingen betreft of speelt zich dat meer in de grote steden?
Hopelijk heb ik binnenkort even tijd om naar je foto's te kijken.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!