Auckland deel 2

op goede vrijdag was veel in Queenstreet dicht en ook alcohol mag dan niet verkocht worden. Ik was wat gaan kijken en kwam MOTAT tegen. MOTAT staat Voor Museum OF Transport And Technologie. Ik er met de bus heen. Ergens halverwege begint de buschauffeuse hard te lachen en te toeteren en de halve bus is meteen weer wakker. Wat is er aan de hand? Voor de bus langs loopt een naakte man de weg over en pakt naast een geparkeerde BMW wat kleren van de grond op. Blijkbaar had hij een wedenschap verloren of was dit wellicht gewoon zijn hobby.

MOTAT was echt heel leuk. Buiten de vele auto's treinen en trams heeft men ook een leuke camara tentoonstelling en een hoek die over de verovering van de zuidpool gaat. Maar mijn hard werd natuurlijk het meest getroffen door de tweede lokatie die men heeft en die geheel aan de luchtvaart is besteed. Echt gaaf dat men hier 2 Shorts vliegboten heeft. Jammer alleen dat deze twee buiten staan weg te roesten. Binnen staan een Lancaster van Bomber Command. Daar hebben ze in WW2 een geheel Nieuw Zeelands squadron gehad en daar heeft men hier een deel van de tentoonstelling aan besteed. Erg de moeite waard en ik was dan ook de rest van de dag bezig om alles te zien.

Zaterdag ben ik naar Kelly Tarlton's geweest wat een acquarium is. Mooi in een rots gebouwd en de busrit er heen is grappig omdat iedereen naar die haai op wielen kijkt. Erg leuk binnen, maar de prijs vond ik wel wat hoog. Maar de pinguins en haaien zijn altijd leuk om te zien.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!