Frans Polinesie deel 7

Net geland na een vlucht van Rangiroa naar Papeete. Komende nacht vlieg ik dan door naar Auckland waar ik weer een nachtje blijf. Zoals jullie wellicht begrepen hebben was er een probleem met de internet op Rangiroa. Het hele eiland heeft al een paar weken helemaal geen internet en volgens de provider in Papeete kan dat nog wel een paar weken duren. Dus nu vanaf het vliegveld even een update.

Rangiroa was erg leuk. De 2 excursies waren super die ik gedaan heb. De dag na aankomst heb ik een tour gemaakt naar de Blue Lagoon en daar veel haaien gezien. Hoewel de tocht er heen vrij heftig was. De lagoon van Rangiroa is de ene grootste in de wereld en daardoor heb je wat meer last van de golven en de deining. De lagoon die je vervolgens bereikt is adembenemend en heel erg mooi. Vlak voor de lagoon is shark alley en daar gingen we snorkelen op de terugweg en dat was ook apart. We gingen het water in enlangs een touw liggen. Vervolgens begon men de haaien te voeren. Niet alleen blacktip haaien maar ook een citroenhaai van een meter of 4 en dat is best veel kan ik je vertellen.

Na een dagje niets gedaan te hebben was mijn tweede excursie een tocht naar dolfijnen en een ecotour. Wist echt niet wat ik moest verwachten maar het bleek snorkelen te zijn. Eerst kwamen wij wel een groep van zo'n 30 dolfijnen tegen die met ons speelde en dat was geweldig. Daarna nog diverse andere plekken gesnorkeld en die middag was daarom ook zeer de moeite waard.

Zo nu nog een paar uur op mijn vliegtuig wachten.

Reacties

Reacties

Marcel Daams

He Cock hebben ze niet een netwerk man nodig om dat Internet op gang te brengen op Rangiroa? Lijkt me geen gek plekje om aan te leggen toch?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!