Frans Polinesie deel 6

3 mei was het al vroeg uit de veren want de vlucht naar Raiatea vertrok al om 6:55 uur. Het hotel had netjes een vroeg ontbijt geregeld en om 6 uur was er vervoer naar het vliegveld. Het is maar kwartiertje van Huahine naar Raiatea dus we waren er zo.

In Raiatea verblijf ik in een soort landhuis dat omgebouwt is tot een luxe hotel. Voor mij is dit wel het meest luxe dan omdat sommige hotels hier een soort strandhuisjes a la Wijk aan Zee waren. Als eerste is mijn excursie naar Tahaa verzet van zaterdag naar vandaag. Zaterdag gaat men hier al naar de stembus om Hollande of Sarkozy te kiezen. Verder was het gewoon erg mooi weer en dat heb je voor de tour naar Tahaa ook nodig. Onderweg kwamen we als eerste dolfijnen tegen. Altijd leuk. Bij de koraaltuinen was het echt geweldig. Zo veel visjes en ook een grote murene maar toen ik foto wilde maken glipte hij tussen de rotsen en het koraal weg. Daarna naar parelkwekerij. Veel tours gaan naar een winkel waar ze je vertellen hoe ze het inbrengen van kralen en verwerken van de schelpen doen maar hier was dit live te volgen.

Daarna naar eenvanillaplantage. De rondleiding was erg intressant. Dit hoort er echt bij want Tahaa is het vanillaeiland van Frans Polinesie. Hierna weer een prima bbq op een motu. Rond 5 uur waren we weer terug in het hotel wat een wonder was want ik had het laatste stuk de boot gestuurd.

Gisteren rivercruise en archeologische site bezocht. Leuke tour omdat het weer eens wat anders was. Rivier is zeer ondiep en soms erg smal Tevens loopt hij door de oude krater van de vulkaan. Je ziet dus allemaal toppen rond je terwijl je lekker op een boot dobbert. De gids vertelde veel over de history bij de archeologische site. Alleen was dit alleen in het frans. Gelukkig vertaalde het andere stel dat mee was alles voor mij. Vandaag een rustig dagje geplant en morgen naar Rangiroa waar ik dan nog 4 nachten verblijf voordat ik naar Auckland zal vliegen.

Reacties

Reacties

Albert

Zo te lezen vermaak je je nog prima.
Leuke foto's ook.

Geniet lekker verder Captain Cock.

Groetjes,
Albert en Yvonne

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!