Bali

Sinds 25 juni zit ik dus op Bali. Legian heet het dorpje waar ik zit. Naast Kuta wat de meeste mensen wel kennen van de bomaanslagen van ongeveer 10 jaar geleden. De taxi van het vliegveld naar het hotel zou een half uur gaan duren maar er bleek een religieuse parade te zijn waardoor de weg was afgezet. Na ruim 1,5 uur heeft de taxichauffeur me er uit gezet met de mededeling dat het hotel die kant op is en ongeveer 100 meter. Bleek nog wel wat verder en een slechte weg ook om met een zware reistas te moeten lopen.

Bali of beter Legian is toeristisch. Ik persoonlijk vind het hier niet echt leuk. Eten is prima maar iedereen probeert je van alles te verkopen en het enige dat men hier heeft is het strand, de barretjes en het winkelen. Op de barretjes na niet de dingen waar ik nu zo van hou. Maar om nu 24 uur in een bar of restarant te gaan zitten. Het weer werkt ook niet zo mee. Al dagen behoorlijk bewolkt en af en toe vallen er een paar spetters. Vandaag en morgen ben ik nog hier en die overleef ik ook wel.

Reacties

Reacties

Rick

En dan ook nog eens in een door slecht onderhoud vervallen hotel dat bij ons bezoek vorig jaar al beterschap beloofde. Jammer Cock! Blijf genieten!

nel

Jammer!! Maar 't wordt vast weer beter!!

Bram en Marielle

Jammer dat het tegenvalt. Wij zijn 3x geweest (1x noord en 2 x Sanur) en gaan misschien in okt. voor de 4e keer. Er is een heleboel te zien op Bali.....Je zou je niet hoeven vervelen....

Andre v Loon

Hoi Cock,

In 1997 was ik oa. ook op Bali. Is mij ook veel te toeristisch, maar ik kan je onderstaande wel aanraden:

Een van de belangrijkste tempels op Bali, de Tirta Empul, is gebouwd om de heilige geiser van Tampaksiring.
Vanuit heel Bali komen er mensen langs om in het heilge water te baden voor gezondheid en geluk. Het kristalheldere water mondt uit in een andere plas die is beschermd door een muur, volgens de traditie is dit de Balinese fontein van de eeuwige jeugd. Water is in Bali erg belangrijk en wordt in bijna alle ceremonies en rituelen gebruikt. Het water van Tirta Empul wordt als zeer heilig beschouwd vanwege de magische, helende krachten die het water zou bevatten. De geiser zou geschapen zijn door de god Indra. Al het water dat wordt gebruikt bij crematies in Bali komt hier vandaan. In 1954 heeft president Sukarno zijn paleis, de istana negara, op een bergtop bij Tirta Empul laten bouwen.

Verder heb je een dorp met kunstenaars en ambachtslieden Ubud. Wellicht leuk voor een ochtendje of einde middag?

Nog veel plezier

Albert

Hallo Cock,
Een leuk dorp om naar toe te gaan is Ubud centraal gelegen op het eiland. Breng daar ook een bezoek aan monkey forrest.
Groetjes en tot over een paar weken.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!