Vanuatu deel 2

Zondagavond in Vanuatu. Hele dag toer rond het eiland gemaakt. Efate heet het eiland hier. We begonnen bij een stam die veel uitleg gaven over hoe men daar leefde van de natuur. Men wil de oude gebruiken niet verliezen maar dat is lastig in moderne tijden. Hierna gezwommen in de Blue Lagoon. Erg lekker. Onderweg diversestops gemaakt bij o.a. een gigantische boom. Lunch was in een lokaal restaurant met lokale producten. Er speelde zelfs een lokaal bandje op voor een deel zelfgemaakte instrumenten. Daarna weer een paar intressante punten gezien. Het ww2 museum was wel het vreemdste. De oudere man had meer dan 45 jaar alles uit zee gehaald wat met de tweede wereldoorlog te maken had. Maar zijn collectie coca cola flesjes is fenomenaal. Hij heeft van elke fabriek van het merk flesjes met jaartallen en al.

Vrijdag had ik ook nog een toer naar Lelepa gemaakt. Snorkelen, grotten, dorpje en een prima bbq waren hier de ingredienten. De hele dag onderweg met een klein bootje met een zeer afwisselend programma. Kortom een prima trip.

Rick

Ben benieuwd naar de foto's!