Auckland deel 3

Op paaszondag dacht ik ik ga wat leuks doen. Je kan met een boot mee om dolfijnen en walvissen te spotten. Wel duur met een prijs van 160 dollar maar soms mag je ook best wat geld uitgeven. De hele tocht ging 4,5 uur duren.

Na bijna 1,5 uur kwamen we een groepje van ongeveer 10 dolfijnen tegen. We draaide er een rondje omheen en toen werdt er door de bemanning gezegt we gaan verder want dit is maar een kleine groep en we weten een plek waar er veel meer zitten. We draaide de boot naar wat opener water buiten de beschutting van de eilanden en vervolgens hebben we 3 uur alleen maar zieke mensen om ons heen gehad en een behoorlijke 'choppy sea' en geen dolfijn laat staan walvis gezien. Kortom iedereen kreeg na afloop een coupon voor een gratis trip de volgende keer dat ze mee willen. Dat is gebruikelijk als je geen of bijna geen dolfijnen en walvissen ziet namelijk. Volgens de crew was dat de eerste keer in deze week trouwens.

Paasmaandag naar Tiritiri Matangi gegaan. Dit is een vogelreservaat en van 9 tot kwart voor 5 duurde de hele trip. Het duurt een uur en een kwartier heen en ook weer teruginbegrepen. Erg leuke dag en veel leuke vogels gezien. Maar ook gewoon voor het eiland was het de moeite waard. En het was hier, zoals de hele week dat ik in Auckland was trouwens, weer stralend weer. Dat had men de zomer hier nog niet zo veel gehad vertelde menig kiwi mij.

Ondanks dat Fiji niet door is gegaan heb ik van mijn verblijf in Auckland enorm genoten. Echt een plek om wat langer te blijven als je naar Nieuw Zeeland gaat. Vandaag ga ik naar de Cook eilanden en daar kijk ik erg naar uit. Back to the islands!

Reacties

Reacties

Rick

Wederom goede reis!! Laat ze er eens lekker voor je koken daar op de Cook Islands.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!