Taiwan deel 5

hallo beste volgers. Hier weer een berichtje van mij vanuit Kinmen. Na mijn vorige bericht ben ik met de trein naar Kaosiung gegaan. Dit is de tweede stad van Taiwan en slechts op 40 minuten treinen van Tainan. Hier heb ik eigenlijk niet veel gedaan omdat ik me niet helemaal lekker voelde. Een heel moe gevoel dus ik heb hier een massage genomen. Lekker relaxen dacht ik, maar de man dacht dat hij me eens goed moest aanpakken of zoiets want ik ben nog nooit zo hardhandig gemasseerd. Komt bij dat hij weinig engels sprak dus aangeven dat hij het rustiger moest doen was erg lastig.

Eergisteren dus naar Kinmen gevlogen. Volle vlucht en zoals jullie op de kaart kunnen zien ligt het vlak voor de kust van China. In 1949 is er dan ook een hele oorlog gevoerd die Kinmen als battleground had. Hier gisteren het nodige van gezien in de 2 toertjes die ik met de lokale toerbus heb gedaan. Van de gids heb ik niets begrepen want die sprak uitsluitend chinees. Ik vind dat dus echt belachelijk en snap niet dat er niemand engels spreekt die het beter kan dan deze man. Gelukkig waren er een aantalposters in het engels in de diverse musea. De ochtend waren een paar studenten mee die hier studeren. 2 uit Brazilie, een mexicaanse en een japanse. Onder de middag ben ik met hen wat gaan eten. Noedelsoep en dumplings. Erg lekker. Kwam een taiwanees binnen die hen kende van de school waar ze heen gingen en toen hij weer weg ging bleek dat de man even betaalt had voor ons. Dat is dan weer de andere kant van Taiwan. Heel gastvrij maar heel moeilijk om mee te communiceren.

Eind van de middag rond een meer gereden met de bus. Bij 1 stop gingen we fietsen. Dit was alles bij elkaar toch zeker 1 km dus waarom we uberhaupt zijn gaan fietsen is me een raadsel. Duurde ook echt wel 20 minuten inclusief 2 stops.

Vandaag rustig dagje want een andere bustoer zie ik niet zitten met alleen maar chinees commentaar. Morgen vlieg ik dan terug naar Taipei en maandag naar Bangkok.

Reacties

Reacties

Paul & Margo

Hier lopen ook best veel Chinezen rond maar er wordt hier wel goed engels gesproken. Toch maar naar Down under afreizen?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!